چشم انتظار باران (منتظران ظهور)
چشم انتظار باران (منتظران ظهور)
لحظه لحظه بوى ظهور مى آید / عطر ناب گل حضور مى آید سبز مردى از قبیله عشق / ساده و سبز و صبور مى آید . . .

ادامه بخش دوم: نیت ها در سال جدید

با خدا پیمان ببندیم که ارتباطمون خیلی بهتر و بیشتر کنیم و در تمام حالات (شادی و غم هرگز فراموشش نکنیم تا در رحمت پروردگار رو به ما باز بشه ). انشاءالله

1-عهد و پیمانی دوباره با امام زمان (عج) برای داشتن سالی امام زمانی (عج).

-2خواستن معرفت الهی از پروردگار برای درک معرفت امام زمان (عج) و ائمه (ع).

-3سعی و تلاش در شناخت هرچه بیشترحضرت .

-4فراموش نکردن دعای برای سلامتی و تعجیل حضرت درتمامی مراحل زندگی.

-5در پیش گرفتن تقوا ( مراقبت از اعمال ورفتار).

-6انجام واجبات و ترک محرمات.

-7انجام تکالیف منتظران.

-8توسل به ائمه (ع) و توکل به خدا در تمامی مراحل زندگی.

. … و-9

انشاالله در ابتدای سال جدید با نیت های خالص و پاک عهد و پیمانی دوباره با امام زمان ( عج) ببندیم تا هر چه درتوان داریم در راهش قرار بدهیم تازمینه ساز برای تعجیل در فرجش باشیم وهرگز عملی انجام ندهیم که موجب نارضایتی حضرت قرار گیرد لذا لازمه همه این توجهات در پیش گرفتن تقواست مراقبت اعمال و رفتارخواستار حضرت از ما جوانان انجام واجبات و ترک محرمات است که خواسته ای نه چندان بزرگی ایست در قبال اینهمه لطف و صفا و کرم ما بندگان قدرنشناس انشا الله دعاهایمان ومحبت حضرت نسبت در درگاه حضرت حق مورد قبول قرار گیرد و هر چه زود تر چشمان نابینایمان به جمال نورانیش روشن شود ان شاالله از منتظران واقعی حضرت باشیم .

پیام نوروزی : روز نوروز

از جمله ايامي که توسل به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (عليه السلام) بسيار مناسب است روز نوروز است چرا که طبق رواياتي روز ظهور حضرت (عليه السلام) خواهد بود لذا حضرت امام صادق (عليه السلام) مي فرمايند: ما در هر نوروز منتظر فرج هستيم چرا که آن از ايام ماست که اهل فارس آن را حفظ کردند. سپس طي فرمايشاتي اعمال اين روز را اينچنين به مُعلي بن خُنَيس آموزش مي دهند: غسل کن و پاکيزه ترين جامه هاي خود را بپوش و به بهترين بوهاي خوش معطر کن و در اين روز روزه بدار و هر گاه نمازهاي واجب و مستحب را خواندي، چهار رکعت نماز بگذار يعني هر دو رکعت به يک سلام و در رکعت اول بعد از حمد ده مرتبه سوره قدر و در رکعت دوم بعد از حمد ده مرتبه کافرون و در رکعت سوّم بعد از حمد ده مرتبه سوره توحيد و در رکعت چهارم بعد از حمد ده مرتبه سوره ي فلق و ناس را بخوان و بعد از نماز سجده شکر بجا مي آوري.واين دعا را مي خواني:

اَلَّّلهُمَّ صَلِّ عَلي مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ الْاَوْصِياءِ الْمَرْضِيّينَ، وَعَلي جَميعِ اَنبِيائكَ و رُسُلِكَ بِاَفْضَلِ صَلَواتِكَ وبارِكْ عَلَيْهِمْ بِاَفْضَلِ بَرَكاتِكَ، وصَلِّ عَلي اَرْواحِهِمْ واَجْسادِهِمْ. اَلّلهُمَّ بارِكْ عَلي مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ، وَبارِكْ لَنا فِي يَوْمِنا هذَا الَّذي فَضَّلْتَهُ وَكَرَّمْتَهُ وشَرَّفْتَهُ وعَـظَّمْتَ خَطَرَهُ. اَلَّلهُمَّ بارِكْ لي فيما اَنْعَـمْتَ بِهِ عَـلَيَّ حَتّي لا اَشْكُرَ اَحَداً غَـيْرَكَ، وَ وَسِّعْ عَلَيَّ في رِزْقي يا ذَالْجَلالِ وَالْاِكْرامِ .اَلَّلهُمَّ ما غابَ عـَنِّي فَلا يَغِيبَنَّ عَـنّي عَـوْنُكَ وحِفْظُكَ، وما فَقَدْتُ مِنْ شَيْءٍ فَلا تُفْقِدْنِي عَوْنَكَ عَلَيْهِ، حَتّي لا اَ‍تَكَلَّفَ ما لا اَحْتاجُ اِلَيْهِ يا ذَالْجَلالِ والْاِكْرامِ.

خداوندا بر محمد وخاندان محمد درود فرست آن جانشينان پسنديده،وبرتمام پيامبران ورسولانت ،با برترين درودهايت،وايشان را بركت ده به برترين بركتهايت،و درود فرست برجانها وتنهايشان.خداوندا بر محمد وخاندان محمد بركت ده،وبه ما در اين روز بركت ده كه انرا برتري وكرامت وشرافت دادي،ومرتبه اش را بزرگ نمودي،خداوندا به من بركت ده،درانچه به من نعمت دادي،تا احدي را جز توسپاس نگويم، ودر روزي ام بر من وسعت ده، اي صاحب بزرگي وبزرگواري.خداوندا هرآنچه از من غايب شده باك نيست مبادا كمك ونگهداري ات ازمن غايب گردد،وهرچه را گم كرده ام،ياري ات را برآن ازمن گم مساز تا در آنچه به آن نياز مند نيستم،خود را بر زحمت نيفكنم،اي صاحب بزرگي وبزرگواري.

منبع: مفاتيح الجنان (اعمال عيد نوروز)

پس چون چنين کني گناهان پنجاه ساله تو آمرزيده شود و نيز ذکر يا ذالجلال والاکرام را بسيار بگو. و همچنين مشهور روايت کرده اند که در وقت تحويل اين دعا بسيار خوانده شود بعضي تا سيصد و شصت و شش مرتبه ذکر نموده اند.

«يا مقلّب القلوب و الابصار يا مدبّر الليل و النهار يا محوّل الحول و الأحوال حوّل حالنا الي أحسن الحال»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ دو شنبه 29 اسفند 1390 توسط محمد سلیم آبادی فراهانی

طراحي قالب مذهبي
By salimhost & cluphost